Powered by ASK
[email protected]
Akademija Logo

20 June 2025

Зашто није битно бити први на Google-у?

Поделите овај чланак

Сви желе да знају “како бити први на Google”, а већина људи мисли да ће рангирање на највишим позицијама на Google донети тако жељене и сањане приходе и саобраћај. Али, мањина људи је свесна да бити први на Google није најважнија ствар у свету онлајн маркетинга. Битна јесте, али најбитнија – никако. У последњој деценији нашег века дигитални маркетинг је напредовао брзином светлости. Све већи број људи пребацује свој пословни (али, неретко и приватни) живот у жижу дигиталне сфере. Онлајн продаја никада није била развијенија, претраге на Google никада нису биле бројније. У свеопштем дигиталном дискурсу мноштва (дез)информација и полуинформација, некако се наметнуо, као владајући став, да је једна од најрелевантнијих ствари за успешан онлајн бизнис – бити први на Google.

Веровали или не (а верујемо да вам је за сада тешко да поверујете), то баш и није случај. Колико пута сте само чули отрцану, али и нетачну фразу “Ако нисте први на Google, онда као да не постојите”? Желимо одмах у старту да разјаснимо једну ствар. Није исто бити први на Google и бити на првој страници Google, а видећете у даљем тексту и због чега то није исто.

Свакaкo, ако се ваш веб-сајт рангира на првом месту на Google, то ће имати својих несумњивих предности, почев од бољег brand awareness-а, преко веће аутентичности, мањих маркетиншких трошкова, већег CTR-а (click through rate) и слично. Поједина истраживања сугеришу да 91.5 одсто људи, претражујући оно што им је потребно преко Google, уопште и не одлазе на другу страницу Google.

Али, чак и да се нађете на првој страници Google, чак и да будете први на Google, то ни у ком случају не значи да ћете имати и резултате (конверзије) које желите.

С обзиром на то да је SEO (Search Engine Optimization) најважнија стратегија за добро позиционирање на Google, онда је пожељно и неопходно да знате шта је SEO. Ово се нарочито односи на клијенте који први пут улазе у свет дигиталног маркетинга, који тек желе да изграде свој веб-сајт, који тек желе да се пробију у онлајн сфери.

Ово смо већ истакли на почетку овог текста, али желимо да истакнемо још једном, зато што је то веома важна ствар. Чак и да се налазите на првој страници Google-а, то не значи да ће се сва ваша SEO надања и снови остварити. Ево и зашто:

Шта год да се претражује на Google, прва страница овог претраживача приказује само 10 резултата. Кажемо “само”, будући да резултати за поједине претраге могу бити вишемилионски. Ако се рангирате на десетом месту на првој страници Google-а, шансе да добијете велики број кликова и саобраћаја ка вашем веб-сајту нису баш толико велике. Статистика је показала да се већина људи уопште и не оптерећује да кликће на резултате испод првих 5 претрага на првој страници Google-а.

ПОЗИЦИЈА НА GOOGLE – CTR (CLICK THROUGH RATE)

  1. позиција – 34.2%
  2. позиција – 17.1%
  3. позиција – 11.4%
  4. позиција – 8.1%
  5. позиција – 7.4%
  6. позиција – 5.1%
  7. позиција – 4.1%
  8. позиција – 3.3%
  9. позиција – 2.9%
  10. позиција – 2.6%

Дакле, првих пет позиција на Google добија око 80 одсто целокупног органског саобраћаја. А видимо да девета и десета позиција понаособ добијају мање од 3 одсто CTR-а.

Према томе, можемо да видимо да то што се ваш веб-сајт налази на првој страници Google-а не значи да ћете имати и много користи од тога. Уз одговарајућу и прецизно разрађену SEO стратегију, као и остале аспекте органског и SEO content маркетинга, свакако да ваш веб-сајт може да се рангира међу првих 5 претрага на првој страници Google-а. Идеално би било бити међу прве три претраге, али за то је потребно време, конзистентност, стрпљење и велика количина енергије и напора уложеног у SEO. Запамтите, SEO није спринт на 100 метара, већ маратон. Ма, какав маратон, понекад то може бити и ултра-маратон, а доста тога зависи и од тога за коју кључну реч желите да се рангирате.

Бити на првој страници Google-а не значи и да ћете заувек остати ту

SEO је фантастичан алат и јединствена маркетиншка стратегија ако знате како да је користите. Али, исто тако SEO није “када се једном рангирам добро на Google уз SEO, онда је то готов посао”. Баш напротив.

Зашто је то тако?

Као што смо напоменули, Google алгоритам се константно мења. Ако је једно SEO правило важило данас, то не значи да ће исто правило важити и сутра. Једино онај ко прати трендове у овом погледу и мења своју SEO стратегију у складу са тим може победити SEO конкуренцију и бити први на Google.

Када смо већ споменули конкуренцију, она уме да буде немилосрдна, нарочито у свету SEO-а. Можда се ваш веб-сајт за одређену кључну реч рангирао на првој страници Google-а. Можда и имате резултате и пристојну конверзију од тога. Али, то није разлог да престанете да се учвршћујете на тој позицији, зато што баш тада, када сте први на Google, ваша конкуренција даноноћно ради да вас престигне. Дакле, ако се ваш веб-сајт за одређену кључну реч налази на првој страници Google-а, то значи да су претходни SEO напори и стратегија уродили плодом. Али, то исто значи да морате још већи напор да уложите како бисте се одржали на тој позицији, ако желите континуиране и линеарно боље резултате.

Ова два фактора су углавном највећи разлози због којих можете видети пад у сопственом рангирању. Морате да се уверите да је тим људи који ради на вашој SEO стратегији у потпуности упознат по питању свих Google update-ова у вези са рангирањем. Другим речима, ваш веб-сајт мора стално да иде укорак са алгоритмом и да га “храни” са оним што Google (али и ваша публика) жели да види. Ваши конкуренти вас вероватно имају на “нишану”. И, чак и ако ви то не видите, они активно раде на томе да вам “украду” позицију на Google. С тим у вези, ако желите бити први на Google, морате обезбедити то да садржај вашег веб-сајта буде најактуелнији, најкориснији и највреднији за вашу циљну групу.

Једном када станете или направите паузу у SEO ангажману, верујте нам – неће проћи много времена да ваша позиција на Google (нагло) падне. Доследност и конзистентност у SEO су кључне ствари!

Немају све кључне речи исти волумен претраге

Често се дешава (а то, опет, знамо из личног искуства) да маркетиншке агенције подносе извештаје клијентима на којима се види како се веб-сајт клијента добро рангира за одређене кључне речи. Ако желите бити први на Google, ово има смисла, зар не?

Али, шта је овде проблем?

Постоје одређене кључне речи за које је могуће врло лако рангирати веб-сајт (нарочито ако су у питању long-tail keywords и ако је индустрија, односно ниша веома специфична да за њу практично и не постоји велика конкуренција). Међутим, у великом броју случајева те кључне речи за које сте рангирани на првој страници Google-а имају мали или готово никакав волумен претраге!

Шта то значи? То значи да ви можете бити први на Google за одређену кључну реч, али ако једино ви и још само неколико људи на свету (без претеривања) претражује Google за исту ту кључну реч, онда бити први на Google и нема нарочитог смисла. Број претрага (волумен) је у овом случају минималан или непостојећи, а самим тим ће и продаја да стагнира, а ви ћете бити у минусу.

Бити први на Google не значи имати и конверзије

Бити први на Google или на првој страници Google-а, као што смо већ споменули, доноси бројне предности за ваш веб-сајт и, последично, ваше пословање. Међутим, у вези са овим, желимо да се надовежемо на претходни део текста.

Ако се ваш веб-сајт, дакле, рангира на највишим позицијама на Google за кључне речи које нико или ретко ко претражује, онда нећете имати ни жељених конверзија! Или, да будемо још прецизнији и “мрачнији” – имаћете више трошкова него користи од прве позиције.

Поента SEO стратегије јесте да се ваш веб-сајт за одређену кључну реч рангира на што вишим позицијама на Google. Али, циљ иза тог рангирања јесте већи број конверзија, односно “претварање” посетилаца вашег веб-сајта у потенцијалне и/или реалне купце ваших производа/услуга!

Тек када се ваш веб-сајт за одређену конкурентну кључну реч рангира на првим позицијама на Google и када приметите раст у продаји (конверзије), тек тада се може рећи да се исплати бити први на Google.

Дакле, ако желите бити први на Google, уз квалитетну SEO стратегију, а да вам се то исплати у сваком смислу, морате бити спремни да уложите више новца него што сте то можда планирали. Када се одважите на тај корак, онда ћете бити спремни да вам се сваки динар и много више од тога исплати.


Извор: Портал SEO Србија

Повезани чланци

4 August 2024

Милица Стојановић: Социјално предузетништво и одрживи развој

Социјално предузетништво и одрживи развој су два концепта која су постала кљу...

15 July 2024

НАЛЕД: Отворен је јавни позив за развој иновација

До 31. маја, појединачни истраживачи, научници, институти, стартапи и други и...

Претплатите се на наш билтен

Будите у току са најновијим вестима, догађајима и ресурсима.

Радно време:

Пон. - Нед.: 09:00 - 17:00

Контакт

[email protected]

Адреса

Топличин венац број 11, 11000 Београд

Мапа сајта

O AкaдeмиjиРесурсни центарВестиБлогКонтакт

Улогујте се да бисте добили приступ свим ресурсима

© 2025 | ASK | Сва права жадржана