23 September 2022
Односи са медијима
Поделите овај чланак
Односи са медијима представљају највидљивији аспект целокупних односа са јавношћу. Односи с медијима обављају изузетно важан задатак који се тиче перцепције фирме или организације у медијима – они граде и његују свакодневне односе с новинарима који су, уз остале односе с осталим јавностима, темељ представљања у медијима. Веома је битно да организација/фирма буде приступачна и транспарентна те се комуникацији посвећује довољно времена како би пружиле све релевантне информације. На тај начин организација/фирма постаје поуздан извор информација којима ће се новинари редовно обраћати за сарадњу.
Масовни медији представљају неизоставни део савременог друштва, развијају се упоредо са друштвом, а самим тим се развија и начин сарадње. По свом облику, односи с медијима могу бити непосредни (директни), посредни, реактивни и односи с медијима у кризним ситуацијама, што је једна сасвим засебна област. Од директних, ту су звање и пријем новинара, брифинзи, конференције за новинаре, интервјуи, студијске посете. Они могу бити и реактивни, када дајете одговоре на питања, дајете изјаве поводом догађаја или теме за који сте упитани за коментар.
Колико сте спремни уложити у однос са медијима толико ћете из њих и добити.
Постоје нека златна правила којих се у сваком тренутку треба придржавати: говорите истину, немојте никада давати незваничне, тзв. “off record” информације, свака изјава која потиче из ваше фирме/организације мора бити службена, сваку информацију коју шаљете медијима проверите неколико пута.
Најважније ствари увек треба истакнути прве, тако ћете помоћи позитивној промоцији онога о чему говорите али и уреднику (новинару) да боље обликује вест.
Ако сведемо односе с медијима на неколико тачака, то би изгледало овако:
• Упознајте се са медијском сликом (медија мапом) земље
• Одредите главне циљне медије и прикупите њихове: контакт-податке, имена, рубрике…
• Упознајте новинаре и Изградите колегијалне, партнерске односе
• Водите рачуна о потреби медија (да имају квалитетни садржај актуелних информација)
• Припремите вашу организацију и њене представнике, или клијента, за наступ у медијима
• Припремите себе да увек имате адекватно знање, информисаност о теми и одговор.
Планирајте време и лансирајте вест, изјаву или саопштење само ако су заиста “јаки”.
Повезани чланци
4 August 2024
Зашто је јавни наступ важан за успех бизниса – Јована Милојч...Јована Милојчић, дипломирани комуниколог Фаултета политичких наука, једно је ...